Sigara Bırakmanın Yolları

sigara-birakmanin-yollari.jpg
Oldukça sinsi bir tuzağın içinde olan sigara içicisi, bulunduğu durumun kendisine yaşattığı zorluk yetmezmiş gibi, bir de saymakla bitmeyen sigara bırakma yöntemleri arasında iyice kapana kısılmış hisseder.
Acaba hangisini tercih etmelidir? Karşısına çıkan yöntemlerin hepsi işe yarayan yöntemlerdir ama kendisine uygun olanının hangisi olduğunu mu bulmak zorundadır? Yoksa deneme yanılma döngüsüyle içinde bulunduğu süreci hissettiğinden daha da zor hale getirecek bir strateji mi izlemelidir?
Cevap : Hayır.
Doğru olan ve soruna gerçek çözümü getiren tek bir deneme içiciyi başarıya götürmek için yeterlidir.
Sigara bırakmanın yolları şu şekilde;

Sigara bırakma sonrası

Kafada bitirerek yeni bir sayfa açabilmiş kişi için, özgürlüğün ve giderek artan yaşam kalitesinin müthiş şekilde keyfini çıkarmaya başladığı süreçtir.
Sigara bırakma sonrasında elbette dikkat edilmesi gereken pek çok nokta vardır. Ve bunları Allen Carr Türkiye olarak sunmuş olduğumuz sigara bırakma terapilerinde çok detaylı biçimde katılımcılarımıza anlatırız.
Önemli olan bırakmak değil tekrar başlamayacak bir kafa yapısına erişmektir, bunu çok iyi biliriz.
Fakat hiçbir ön hazırlığa ve herhangi bir metoda sahip olmayan ve bilgi kirliliği yaratarak sigara bırakma sonrasında uyulması gereken kural listelerini etrafa savuran taktisyenlerden ve sözde stratejilerden uzak durmak, son derece faydalıdır.

Sigara bırakma hattı

Sigara içicilerinin doğru yönlendirilmeye ve içinde bulundukları sorunun yapısını tam olarak anlamaya ihtiyaçları vardır. Sigara bırakma hattı, kendilerini arayan sigara içicilerine sorunun büyük kısmı olan psikolojik bağımlılık hakkında farkındalık yaratmak yerine, sorunun çok küçük bir kısmı olan fiziksel bağımlılık üzerine yoğunlaşır. Sigarayı bırakmanın ancak güçlü bir irade sergilenirse mümkün olabileceği fikrini benimsetmektedirler.
Ve içicilerin zihnine, sigarayı bıraktıktan sonra sürekli olarak ortaya çıkacak olan sigara içme isteğine karşı her seferinde direnç göstermeleri gerektiği aşılanmaktadır. Ancak uzun ve sancılı bir süreç sonrasında zamanla sorunun üstesinden gelebilecekleri yönünde bir algı yaratmaktadırlar. Bu direnç gösterme düşüncesi bile başlı başına bir fedakarlık duygusu yaratır.
İçiciye yoğun bir şekilde “birşeyden vazgeçme” duygusu hissettirir. Ortada irade göstermem gereken bir “ödül” ya da bir “destek” var ama çok zararlı ve bırakmak zorundayım inancını besler.

Sigara bırakma ilaçları

İlaçlarla sunulmaya çalışılan yardımlar tamamen sorunun
fiziksel” kısmına odaklanmaktadır. Çeşitli hap ve ilaçların düzenli kullanımı sonrasında, içicinin içme isteğinden kalıcı olarak kurtulması
umulur“. Ancak gerçekler böyle değildir.
Buna ek olarak ne yazık ki, reçete edilen ilaçların çoğu ciddi yan etkilere sahiptir. Son yıllarda bununla ilgili artan oranda şikayetler almaktayız. Bu yan etkilerin başında, baş dönmeleri-ateş-bulantı-halüsinasyon-depresyona eğilim gibi durumlar var.
Ayrıca herhangi bir ilaç sigara içme isteğini bloke edebiliyor olsaydı bile, bu özellik ilacın kullanımı bırakıldıktan sonra blokajın devre dışı kalacağı ve sigara içme isteğinin geri geleceği anlamını taşırdı. Bu durumda içici,sigara bağımlısı olmak yerine ömür boyu bir ilaç bağımlısı olmayı mı seçmek ister?
Elbette hayır.
Fark yaratacak ve Türkiye’de sigara bırakma konusunda içicilerin başarısını etkileyecek en radikal hamle, sorunun çözümünün sigara içme isteği yaratan zihin yapısını değiştirebilmekten geçtiğini ve bu işi “kafada nasıl bitireceklerini” öğrendikleri zaman daha yüksek başarının sağlanacağını daha çok insanın anlamasına yol açmaktır. Doğru yardım hayat kurtarır.

Sigara bırakmanın yan etkileri

Kafada doğru şekilde bitirerek son sigarasını söndüren kişi için, hiçbir yan etki söz konusu değildir. Sorunun nikotin kısmı, kendiliğinden birkaç gün içinde biter. Psikolojik kısmı ise, zaten son sigara söndürülmeden önce halledilmiştir. Bu örnek,doğru bırakan kişinin süreci için geçerli olan bir örnektir.
Fakat sorunun psikolojik kısmını son sigarayı söndürmeden önce halletmeyen ve son sigarasını bir daha yakmamayı “umarak” söndüren kişi için bir hayli yan etki söz konusudur. Özler,içenleri kıskanır,bir arkadaşından ayrılmış ve bir desteğinden vazgeçmiş gibi hisseder, bir ödülü kendine yasaklamış gibi algılar, yerine bir şeyler koymaya çalışır, kilo alır, eskisine göre daha gergindir vs…
İşin özü, sigarayı bırakmanın gerçek hiçbir yan etkisi yoktur. Yalnızca yanlış şekilde bırakmaya çalışmanın beraberinde getirdiği bir takım zorluklar vardır. Doğru bıraktığınızda ortaya çıkacak olan tek değişim, hayatınızın, vücudunuzun, enerjinizin hep daha iyi ve daha sağlıklı olacağı bir değişimdir.

Sigara bırakmanın kolay yolları

Sigarayı bırakmanın kolay yolları değil, kolay yolu vardır.
Bu yol, alternatifler içeren bir yol değildir. Bu konuda bir yol ya doğrudur ya yanlıştır.
Sigarayı bırakmanın kolay yolu (Easyway to stop smoking) adı ile marka haline gelmiş olan yöntemimiz, bu konuda en önde gelen merkezdir.

Sigara bırakmanın etkili yolları

Sigarayı bırakmanın en etkili yolu, sorunun temel kısmı olan psikolojik bağımlılığı nasıl bitireceğinizi öğreten yol ile bırakmaktır.

Sigara bırakma yolları doğal

Bu konuya şöyle açıklık getirebiliriz. Doğal olan yol, ideal yoldur.
İdeal yola ters düşen her yol zorluk çıkartır.
Herhangi bir araç, ilaç, makine kullanmadan, sözde şifalı yollara başvurmadan, aklın yoluyla rasyonel bir şekilde içme isteğini kafanızda bitiren yol, doğal ve olması gereken yoldur.

Sigara bırakmanın kolay yolu Allen Carr

36 yıldır, 60’tan fazla ülkede, 200’den fazla merkezde 20 milyondan fazla içiciyi sigaradan kalıcı olarak kurtaran yöntemdir. Ve içicilere, yaşadıkları sorunun içinden olması gereken en doğru şekilde nasıl çıkacaklarını gösterir.

Tüm hakları Allen Carr Türkiye'ye aittir. © 2004 - 2020 İzinsiz içerik kopyalanması yasaktır.